مقایسه 5 لوبیای پُرمصرف
نوشته شده توسط : alipour

مزه
لوبیا سیاه، طعمی فی مابین گوشت قرمز و قارچ خوراکی هست که این مزه منحصر به فرد، منجر محبوبیت این گونه لوبیا در فی مابین اکثری از اشخاص در کشورهای جنوبی مجموعه کشور ها ایالات متحده مثل برزیل و مکزیک گردیده است! لوبیاها


گونه های لوبیاها قسمتی از منابع پروتئین گیاهی می‌باشند که در برنامه غذایی هفتگی و گهگاه روزانه اشخاص منزلت ثابتی دارا هستند به طوری که مخلوط‌شان با غلات به میزان پروتئین گوشت تأمین کننده نیاز روزانه بوده و به تیتر یک عادت غذایی مناسب سفارش میشود . در این مطلب، خصوصی به دنیای لوبیاها زده‌ایم تا با مزایا و معایب آن ها اکثر آشنا شویم .

 

 

لوبیا
چشم بلبلی لوبیا
چشم بلبلی این
لوبیا یک عدد از قدیمی‌ترین اشکال لوبیاها است که بسیاری از مردم دنیا آن را به صورت پخته یا یار با برنج در شبکه های اجتماعی سال نوی خود میخورند و اعتقاد و باور دارند که خوردن لوبیا چشم‌ بلبلی در شبکه‌های‌اجتماعی سال نو می تواند برای آنان شانس و به روزی بیاورد!
معمولاً محصول لوبیا چشم‌ بلبلی در معرض آفت‌ها و حشره‌ها و بیماری‌ها قرار نمی‌گیرد و به‌ همین ‌خاطر از شر سم‌پاشی و ترکیب‌های آفت‌کش در امان می‌ماند و از این لحاظ می‌تواند آیتم مناسب و تندستی برای تهیه و تنظیم غذاهای شما باشد .

این مدل لوبیا عمده در کشورهای آسیایی کشت می‌شود و از قرن 17 به بعد، کشت آن در مناطق جنوبی قاره ایالات متحده نیز آغاز شد . در ضمن لوبیای دیده بلبلی بیشترین اندازه پروتئین را در میان گروه لوبیاها دارااست .

 


لوبیا چیتی لوبیاچیتی
لوبیاچیتی که به آن لوبیای رومی نیز می‌گویند، یک عدد از محبوب‌ترین لوبیاها در بین ایتالیایی‌ها، پرتغالی‌ها و ترکیه‌ای‌ها هست .

خیلی‌ها معتقدند که مزه این لوبیا نسبت به لوبیای سپید و حتی قرمز خوب تر می باشد و با تناول کردن آن کمتر دچار نفخ میشوند ولی هنوز شواهدی که نشان بدهند کدام یک از گونه های لوبیاها نفاخ تر می باشند به دست نیامده هست . آمینواسید مضاعف موجود در لوبیاچیتی آن را به یک مبداء عالی و خوب برای دریافت پروتئین و جایگزین مناسبی برای اشکال گوشت‌ها تبدیل کرده می باشد . بنابراین، شما می‌توانید گهگاه هم از این مدل لوبیا به جای گوشت در برنامه‌ غذایی‌تان امداد بگیرید! یادتان باشد که لوبیای چیتی از نظر اندازه فیبر بر بقیه لوبیاها برتری دارد .

 راه اندازي فست فود


لوبیا قرمز لوبیا
قرمز لوبیا قرمز رنگ که به یاد صورت و شمایلش به آن لوبیای فلفلی یا لوبیای کلیوی هم می‌گویند، بومی نواحی شمالی مرز و بوم هند می باشد . این لوبیا در بین آمریکایی‌ها طرف داران بسیاری داراست .

لوبیا قرمز‌رنگ هم مثل برخی از اشکال لوبیاهای دیگر دربردارنده ماده مسمومیت‌زایی به نام فیتوهائماگلوتینین هست که این ماده سمی، صرفا با 10 دقیقه جوشیدن از در بین می رود . خوب تر است شما برای از دربین بردن این ماده سمی، لوبیا قرمز را به طور بی نقص و با دمای دستکم 80 درجه سانتی‌گراد بجوشانید .

در ضمن هر 100 گرم از لوبیای قرمز‌رنگ 333 کیلوکالری انرژی دارااست و این مقدار در مقایسه با سایر لوبیاها بیشترین رقم می باشد .

 

لوبیا
سیاه لوبیا
سیاه
طعم
لوبیا سیاه، طعمی در میان گوشت قرمز رنگ و قارچ خوراکی می باشد که این مزه مخصوص به فرد، سبب ساز محبوبیت این دسته لوبیا در در میان بخش اعظمی از افراد در کشورهای جنوبی مجموعه کشور ها آمریکا نظیر برزیل و مکزیک شده است!
مردم کوبا و آمریکای شمالی بیشتر از این لوبیا برای تنظیم سوپ‌های رسمی‌شان استعمال میکنند و گاهی آن را به فیس پخته و به تیتر وعده ناشتایی یا این که چه بسا شام، مصرف می‌نمایند .

لوبیای سیاه یکی از غنی‌ترین منابع اخذ انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است و از این نظر یک ماده غذایی ضدسرطان محسوب می گردد . یادتان باشد که این لوبیا از نظر اندازه اسیدفولیک بر دیگر لوبیاها برتری دارااست .

 

لوبیا
سفید لوبیا
سفید
لوبیا سفید،‌ خوراکی دوست داستنی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها است! نتایج تحقیقات نشان داده می‌باشد که مصرف منظم و به میزان لوبیا سپید قادر است مرحله کلسترول خون را زیر بیاورد و یک ماده ضدباکتری مناسب محسوب میشود .

به علاوه، لوبیا سپید بهترین منبع اخذ اسیدفولیک می باشد و مواد مغذی مو جود در آن میتوانند رشد سلول‌های سرطانی را در بدن به تعویق بیندازند .

 

فراموش نکنید که لوبیا سپید در مقایسه با سایر لوبیاها بیشترین اندازه سدیم را دارد .





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازي فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: